Tiedote syksy 2020

20.8.2020

Syksyn tuntikalenteri on järjestelty ja ryhmäjaot tehty. Osa ryhmistä on täynnä, osassa on vielä muutama paikka jäljellä. Ole yhteydessä Juttaan, jos tuntiasioissa on kysyttävää. Jutta ei aina ehdi töidensä lomassa vastaamaan heti, mutta lähetä viesti, niin Jutta pyrkii vastaamaan aina mahdollisimman pian kohtuulliseen kellonaikaan!

Syyskaudella toimintaan on tullut muutoksia, paljon säilyy vanhaa ja osaksi tulee uusiakin tuulia. Maailmanlaajuinen koronapandemia on vaikuttanut myös toimintaamme ja haluamme osaltamme varmistaa, että toimintamme on turvallista kaikille osapuolille vallitsevassa tilanteessa. Toivottavasti kaikki yhdessä huolehtien pystymme varmistamaan, että pysymme terveenä ja voimme jatkaa toimintaa tässä uudenlaisessa tilanteessa.

Tärkeä tekijä toiminnassamme on hyvinvointi-näkökulma, niin hevosten, oppilaiden kuin meidän työksemme tätä tekevienkin. Haluamme toimintaamme kehittämällä varmistaa, että jatkossakin voimme taata opetushevosillemme parhaan mahdollisen hevosenelämän ja hoidon. Haluamme opastaa oppilaitamme hyviin hevosenkäsittelytaitoihin ja ratsastajan hyvinvointiin. Nämä seikat kulkevat punaisena lankana toiminnassamme.

Jatkossa vakiotunnit ovat maanantaista torstaihin sekä lauantaisin. Perjantaisin ja sunnuntaisin järjestämme mm. este- ja koulutunteja, kursseja sekä yhteistyössä Lakeudenportin Ratsastajat ry:n kanssa kisoja. Näistä tiedotamme aina erikseen tallin seinällä ja/tai netissä. Perjantaisin ja sunnuntaisin on myös hevosten säännölliset vapaapäivät.

Vakiotunnin voi varata kerran tai useamman kerran viikossa ratsastava. Jatkossa kaikki satunnaisesti tai joka toinen viikko ratsastavat varaavat aina oman tuntinsa Jutalta tekstiviestillä, parhaiten tämä järjestyy varaamalla tunti edeltävänä sunnuntaina klo 18 mennessä, jolloin Jutta suunnittelee alkavan viikon toimintaa. Peruutuspaikkoja kannattaa toki kysellä koska vain! Tällä järjestelyllä saamme sujuvimmin ja joustavimmin soviteltua ratsastusajat.

Ratsastustunti on peruttava viimeistään edellisenä päivä klo 18 mennessä. Tämän jälkeen perutut ratsastustunnit laskutetaan. Mikäli tunti peruuntuu toistuvasti tai jätetään toistuvasti perumatta, vakiotuntipaikka annetaan jonossa oleville.

Ratsastajan on mahdollista ostaa 5/10/20 kerran ratsastustuntikortti.  Jos maksu tapahtuu käteisellä, tunti on maksettava ennen ratsastusta ja varaa mieluiten tasaraha. Jos maksat liikuntaseteleillä tai E-passilla, ole yhteydessä Olliin.
Huolehdithan, että maksat laskusi ajoissa, maksuajasta yhteys Olliin. Maksamattomat laskut estävät ratsastuksen jatkamisen!

Toivotamme kaikille oikein mukavaa syksyä! Pidetään huolta niin hevosten kuin ihmistenkin terveydestä,
tutustuthan ohjeisiin tallihygieniasta ja ihmisten turvaksi laadittuihin ohjeisiin!

- Jutta, Olli ja tallin väki -